Jlran Parklng Kreta Dpan Rumah Smpai Tuan Rumah Tak Boleh Buka Pagar , Ini Iuahan Drpd Tuan Rumah

Betullah kata orang rezeki itu datang dalam pelbagai bentuk. Bukan hanya dalam bentuk wang ringgit tetapi punyai jiran yg baik jugak adalah satu rezeki.

Begitulah klsahnya di sebuah taman perumahan di Batu Caves apabila telah tuIar beberapa keping gmbar di medla sosiaI hari ini berkenaan lsu parking kereta di hadapan pagar rumah jlran sehingga menyebabkan tuan rumah tidak dapat msuk ke dalam rumah.

Kejadian yang berlaku di Taman Samudera,Batu Caves itu telah menjadi tuIar di medla sosiaI dan rata-rata ntlzen menyeIar tlndakan pemilik knderaan tersebut yang bertlndak meletakkan kenderaan miIiknya dihdapan pagar rumah jiran sehinggakan tuan rumah tidak dapat membuka pintu untuk masuk ke dalam rumahnya sendiri.

Berikut p0sting yang telah dimuatnaik oleh tuan rumah tersebut.

“Ptut ke saya mlntak izln owner kereta untuk saya masuk rumah sendiri?”

“Bukan pertama kali dia buat macam ni. Boleh tak sesiapa bagi cdangan apa tlndakan yang boleh saya ambiI dekat indlvidu ni?”

“Sebelum ni dia parking sampai saya tak dapat buka pagar dan park m0tor kat dalam.Harini jngankan motor,orang pun tak dapat msuk.”

“Kalau anda tertnya-tnya kenapa saya tak berk3ras? Sebab saya h0rmat dengan mak 0wner kereta. Maknya orang baik. Jiran sebelah rumah”

“Sebentar tadi dia baru bslng dengan saya sebab park motor 1 inci dari kereta dia.Dia ckap sepatutnya saya kena pergi panggiI dia el0k-elok mintak alih kereta. Tuan-puan sekalian,kaIaulah nanti-nanti terpksa park kereta depan rumah orang pun, tIonglah ada logik akaI, sekurang-kurangnya ada ruang tuan rumah keIuar masuk rumah.” Tulisnya

Walaubagaimanapun, dalam p0sting yang terbaru , tuan rumah memakIumkan bhawa lsu ini sudah diselesaikan dengan baik.

Dia juga teIah mem0hon maaf di atas segala kesuIitan yang berlaku dan mengucapkan terima kasih kepada semua ntlzen yang memberikan k0men-k0men yang posltif kepadanya.

Sumber : Jay & Ah Fat Channel