Selepas Neelofa ,Ramai SeIebriti Wanlta Tnah Air Dilihat Turut Berpurdah ? Semoga Terus Istiqomah

AmbiI berkat rakan seIebriti berhljrah. Gara-gara Neelofa, beberapa seIebriti wanita tanah air tidak ketinggaIan memuat naik foto dalam medla s0siaI dengan mengenakan purdah.

Antara selebriti wanita tersebut ialah Ifa Raziah, Linda Rafar dan Yatt Hamzah.

Mereka memuat naik f0to memakai purdah bagi menymbut baik perubahan duta Lancome Asia Tenggara tersebut.

Yatt Hamzah

Yatt atau nama sebenarnya, Hayati Hamzah yang memuat naik gambar dirinya mengnakan purdah berwarna putih semaIam menyatakan dia teruja melihat beberapa shabatnya yang sudah mengenakan purdah.

“Lihat para sahabat sekeliling sudah muIakan dulu. Diri jadi teruja. Masya-Allah kuatnya mereka. Jadi inspirasi dan m0tivasi buat diri ini.

“Mohon doakan bonda bernama Haryati Hamzah ini dan semua wanita lain yang sedang berusaha untuk jadi lebih baik diberikan kkuatan dalam perju4ngan ini. Mohon sokongan dan doa semua terutama dari suami,” tulis peIakon yang mula bertudung sekitar tahun 2012.

Ifa Raziah

Sementara itu, bkas peserta Gegar Vaganza musim pertama, Ifa Raziah juga tidak ketinggaIan untuk bergmbar dengan mengenakan purdah.

“Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pert0Iongan Allah SWT,” tulisnya dalam satu hantaran Instagram semalam.

Linda Rafar

Tidak cukup dengan itu, bekas ahli kumpuIan Elite, Linda Rafar turut muat naik sekeping gmbar memakai purdah dan berjubah.

Dia juga menjadikan Neelofa sebagai inspirasi kepada dirinya untuk terus menjadi seorang hmba Allah yang bertaqwa.

“Linda masih terkjut dengan hidayah yang Allah berikan kepada Neelofa. Dalam msyarakat slbuk mengejar duniawi, dia terus istiqamah ke jaIan Allah dan menjadi contoh yang baik kepada semua.

“Saya sayangkan awak Neelofa. Doakan Linda juga kekal beriman dan terus f0kus ke jalan yang diredhai Allah SWT,” katanya.

Untuk rekod, sebelum Neelofa, Fynn Jamal, Ardell Aryana, Natasha Hudson antara seIebriti tanah air yang telah mengenakan purdah.

Bagaimanapun, pada tahun lalu, Natasha dilihat tidak lagi mengenakan purdah kerana diktakan telah mendapat izin suami untuk berbuat demikian. Begitu juga dengan Ardell Aryana.

Sumber : Kosmo